Sunday, October 7, 2012

A night in Melak,Kalimantan Timur

First of all,aku mintak maaf sebab kualiti gambar tak bagus sangat. At first bila sampai kat Muara bunyut tempat aku kerja ni, aku ingatkan memang sekeliling aku adalah hutan semata-mata. Oh no! meleset sangkaan aku rupanya.

Semalam, Beti rakan kerja aku ajak aku dan kak Mary ke Melak. Dia cakap, kat sana macam bandar, so boleh lah nak beli barang-barang harian. Plus, dia cakap ada pasar malam. Super excited nak tengok bandar Melak macam mana. Kiteorang siap-siap tunggu depan mess.



Excavator kat belakang tuh kena buh duit pastu boleh main 2 minit. Korang caye tak?


Ni tempat guard, nak masuk mess mesti melalui sini


Kiri Beti dan kanan Kak Mary


Sampai-sampai bandar Melak singgah farmasi dulu


Gambar dari dalam kedai. Aku da lupa nama kedai ni, tapi ok jugak, barang adidas ada L'oreal pon ada


Sini memang pemes teh kotak. Sedap!!!


Masa mula-mula sampai pasar malam


Aneka makanan



aku singgah kedai ni, pandai plak abang yang jaga kedai ni cakap bahasa malaysia. Comel je..hahahaha!! Aku beli kepit-kepit rambut dengan stokin.


Ni plak orang tengah main baling-baling gelang pastu dapat hadiah. Sebutnye pasar malam, tapi aku rasa kalau kat Malaysia macam fun fair lah kita.


Adik tuh da penat pegang batang pancing, last-last dia main ambik pakai tangan je. Ini tidak adil ini tidak adil~~


Then, kalau dah jalan-jalan haruslah lapar. Beti bawak kiteorang makan bakso kat kedai bakso Goyang Lidah. Lepas makan confirm goyang lidah!






Bakso


Es Jeruk

Lepas tuh balik. Perjalan mengambil masa dalam 30minit untuk pulang ke mess. Jalan takyah cerita. Lubang kaw-kaw. Yang tak tahan konpem boleh mabuk. Thats All. Daa~~~

#Makanan sini semua sedap-sedap 


No comments:

Post a Comment